What if I want to program my own level editor?
I Ledegem a c + + book to the chapter "Arrays" read and read about 3d Kartten and frame buffer.
What do I need for knowledge and end levels to me to create a simple level editor?
How I get there a best?
Features of the editor:
He should only mdl can insert, move, scale, rotate, and Actions and assign material and flags and skills, map bodybuilding, save / open, navigate, zoom to the entity, model show with texture, duplicate, entity delete, mark several with circular brush or rectangle and "set to ground" and can much about shortcuts keys.

Was wenn ich meinen eigennen Level Editor programmieren will?
Ich hab ledeglich ein c++ Buch bis zum Kapitel "Arrays" gelesen und über 3d Kartten gelesen und Framebuffer.
Was brauche ich für Wissen und Kentnisse um mir einen einfachen level Editor zu erstellen?
Wie steige ich da am besten ein?
Features des Editors:
Der soll nur mdl einfügen können, die bewegen, skalieren, routieren, actionen und material und flags und skills vergeben, map builden, speichern/öffnen, navigieren,zur entity zoomen, modell mit Textur anzeigen, Duplizieren, entity löschen, mehrere markieren mit kreispinsel oder Rechteck und "set to ground" können und viel über Tasten kürzel.

Last edited by CocaCola; 06/30/14 13:53.