Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Blobsculptor tools and objects download here
by NeoDumont. 03/28/24 03:01
Issue with Multi-Core WFO Training
by aliswee. 03/24/24 20:20
Why Zorro supports up to 72 cores?
by Edgar_Herrera. 03/23/24 21:41
Zorro Trader GPT
by TipmyPip. 03/06/24 09:27
VSCode instead of SED
by 3run. 03/01/24 19:06
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
2 registered members (Imhotep, opm), 785 guests, and 4 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
sakolin, rajesh7827, juergen_wue, NITRO_FOREVER, jack0roses
19043 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Terrain Textur med #465496
04/30/17 21:57
04/30/17 21:57
Joined: Aug 2016
Posts: 5
N
NiceOneX Offline OP
Newbie
NiceOneX  Offline OP
Newbie
N

Joined: Aug 2016
Posts: 5
Hey, ich habe im med folgendes Problem, ich habe ein Terrain erstellt und möchte nun mehrere Texturen auf dieses Terrain legen, wenn ich das bisher richtig verstanden habe müsste ich dafür im med auf Tools gehen dort dann auf Terrain und dann auf Texture creator, allerdings steht bei mir in den tools nirgends Terrain oder Terrain creator
Danke schonmal für die Antworten =D

Re: Terrain Textur med [Re: NiceOneX] #465497
04/30/17 23:25
04/30/17 23:25
Joined: Oct 2008
Posts: 679
Germany
Ayumi Offline
User
Ayumi  Offline
User

Joined: Oct 2008
Posts: 679
Germany
Hallo,

soweit mir bekannt ist, kannst du auf ein Terrain nur eine Texture legen bzw. auf die Hauptexture noch gekachelte Detailtexturen.

Willst du mehrere Texturen, brauchts einen Shader, den du nur einbinden musst.
Diese findest du im User Wiki dieser Seite oder im Gamestudio Ordner "code" mit dem Namen terraintex.fx für unendlich viele Texturen.

#include <mtlfx.c> einbinden und dem Terrain die Action fx_terraintex zuordnen.
Es ist aber einfacher, sich mit GED auseinander zu setzen, wo du direkt mit definierten Texturen auf das Terrain malen kannst. Da ich mtlfx nie benutzt habe, können vielleicht andere bessere Tipps dazu geben.

Es gibt noch ein Terraintool für Texturen in MED, aber verwendet hab ich das nie.

Last edited by Ayumi; 04/30/17 23:29.
Re: Terrain Textur med [Re: Ayumi] #465509
05/01/17 11:50
05/01/17 11:50
Joined: Aug 2016
Posts: 5
N
NiceOneX Offline OP
Newbie
NiceOneX  Offline OP
Newbie
N

Joined: Aug 2016
Posts: 5
Okay, mit dem ged habe ich bisher noch nichts gemacht, wie funktioniert das dort genau? Und kann ich dort auch noch Höhen und tiefen ändern, und wie mache ich das dort wenn ich zumbeispiel einen See haben möchte, geht das dann auch über Texturen? Und danke für die schnelle Antwort

Re: Terrain Textur med [Re: NiceOneX] #465512
05/01/17 13:44
05/01/17 13:44
Joined: Oct 2008
Posts: 679
Germany
Ayumi Offline
User
Ayumi  Offline
User

Joined: Oct 2008
Posts: 679
Germany
GED funktioniert im Prinzip wie WED.
Als erstes legst du dir ein Terrain in MED an und speicherst selbiges ab.
Geb dem Terrain eine 32 Bit TGA Texture (erstellbar durch z.b. das Freewareprogramm Gimp 2.8). 32 Bit sind notwendig, damit GED nicht abstürzt.
Danach brauchst du ein neues Level, was in WED oder GED angelegt werden kann.
Füge das Terrain in WED oder GED ein. Selektierte in GED das Terrain.

Alle weiteren Schritte offenbaren sich dann von selbst.

EDIT: See vergessen.
Einen See kannst du auf die selbe Weise erstellen.
Leg dir ein neues Terrain an, dem du eine Texture vergibst. Wieder Tga, 32 Bit, wobei die Texturegröße von den Ausmaßen deines Terrains abhaengt. Ich kann dir aber auch gerne ein Beispiel hochladen.

Soll der See Shader benutzen , brauchst du die Gamestudio Commercial Edition (z.b. fuer Spiegeleffekte). Hast du nur die Extra Version oder Trial, müsste auch Environment mapping funktionieren, bin aber gerade nicht ganz sicher.

Geb dem See das passable Flag und setz die Texture oder das Model auf 20-70% Transparenz /Alpha.

Last edited by Ayumi; 05/01/17 13:50.
Re: Terrain Textur med [Re: Ayumi] #465518
05/02/17 11:14
05/02/17 11:14
Joined: Dec 2011
Posts: 1,823
Netherlands
Reconnoiter Offline
Serious User
Reconnoiter  Offline
Serious User

Joined: Dec 2011
Posts: 1,823
Netherlands
Easy way to create a lake is to
1) alter the terrain so it contains the geometry/shape of the lake
2) than just put a very large rectangle or square model (or sprite) with a water texture (+ water or reflection shader/material) near the terrain. Adjust the height of the 'lake' to alter how much of the terrain is underwater.
Search for shaders on this forum. Iirc there is Steampipe's water shader, some shaders in the ultimate shader compilation (by Slin?) and probably some more.

ps: GED is buggy, maybe try Sivan's map builder if you don't want to use WED or by script.

Last edited by Reconnoiter; 05/02/17 11:15.
Re: Terrain Textur med [Re: Reconnoiter] #465546
05/03/17 07:17
05/03/17 07:17
Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
sivan Offline
Expert
sivan  Offline
Expert

Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
yeah MapBuilder features a few click water plane addition and terrain with various texturing possibilities, unfortunately works only with an older 3DGS version, crashing with the latest 2 updates (on material setup). hopefully I can find some time to fix it in near future.


Free world editor for 3D Gamestudio: MapBuilder Editor
Re: Terrain Textur med [Re: sivan] #465581
05/04/17 12:59
05/04/17 12:59
Joined: Dec 2011
Posts: 1,823
Netherlands
Reconnoiter Offline
Serious User
Reconnoiter  Offline
Serious User

Joined: Dec 2011
Posts: 1,823
Netherlands
Originally Posted By: sivan
yeah MapBuilder features a few click water plane addition and terrain with various texturing possibilities, unfortunately works only with an older 3DGS version, crashing with the latest 2 updates (on material setup). hopefully I can find some time to fix it in near future.
, shader-related problem or something like that?

Re: Terrain Textur med [Re: Reconnoiter] #465593
05/05/17 13:04
05/05/17 13:04
Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
sivan Offline
Expert
sivan  Offline
Expert

Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
I don't know, I thought it is because of the engine bug when shaders include other shader files, but it is said to be fixed. anyways, since that version it crashes, so I should isolate the crash moment, just too busy with my life and 2 game projects...


Free world editor for 3D Gamestudio: MapBuilder Editor
Re: Terrain Textur med [Re: sivan] #465622
05/05/17 20:01
05/05/17 20:01
Joined: Dec 2011
Posts: 1,823
Netherlands
Reconnoiter Offline
Serious User
Reconnoiter  Offline
Serious User

Joined: Dec 2011
Posts: 1,823
Netherlands
Originally Posted By: sivan
so I should isolate the crash moment, just too busy with my life and 2 game projects...
, what how dare you putting your personal life over Gamesetudio 3d !!11

tongue

Last edited by Reconnoiter; 05/06/17 09:49.
Re: Terrain Textur med [Re: Reconnoiter] #465623
05/05/17 20:08
05/05/17 20:08
Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
sivan Offline
Expert
sivan  Offline
Expert

Joined: Mar 2011
Posts: 3,150
Budapest
yes, it's not really motivating to invest time into a project with nearly zero users...


Free world editor for 3D Gamestudio: MapBuilder Editor

Moderated by  HeelX, rvL_eXile 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1