Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Trading Journey
by howardR. 04/28/24 09:55
Zorro Trader GPT
by TipmyPip. 04/27/24 13:50
Help with plotting multiple ZigZag
by M_D. 04/26/24 20:03
Data from CSV not parsed correctly
by jcl. 04/26/24 11:18
M1 Oversampling
by jcl. 04/26/24 11:12
Why Zorro supports up to 72 cores?
by jcl. 04/26/24 11:09
Eigenwerbung
by jcl. 04/26/24 11:08
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
3 registered members (AndrewAMD, alibaba, Quad), 761 guests, and 2 spiders.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
wandaluciaia, Mega_Rod, EternallyCurious, howardR, 11honza11
19049 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rating: 4
Page 133 of 142 1 2 131 132 133 134 135 141 142
Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: Slin] #438446
03/14/14 16:28
03/14/14 16:28
Joined: Sep 2003
Posts: 6,861
Kiel (Germany)
Superku Offline
Senior Expert
Superku  Offline
Senior Expert

Joined: Sep 2003
Posts: 6,861
Kiel (Germany)
That A4 menu! grin <3


"Falls das Resultat nicht einfach nur dermassen gut aussieht, sollten Sie nochmal von vorn anfangen..." - Manual

Check out my new game: Pogostuck: Rage With Your Friends
Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: Superku] #438454
03/14/14 19:48
03/14/14 19:48
Joined: Aug 2009
Posts: 1,438
Spain
painkiller Offline
Serious User
painkiller  Offline
Serious User

Joined: Aug 2009
Posts: 1,438
Spain
OMG how can you put in the same game that cool looking credits animation and the A4 template menu?


3D Gamestudio A8 Pro
AMD FX 8350 4.00 Ghz
16GB RAM
Gigabyte GeForce GTX 960 4GB
Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: painkiller] #438467
03/15/14 02:12
03/15/14 02:12
Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Redeemer Offline OP
Serious User
Redeemer  Offline OP
Serious User

Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Originally Posted By: painkiller
OMG how can you put in the same game that cool looking credits animation and the A4 template menu?

He could've rewritten the menu code from scratch if he wanted to, it's really small and simple anyway.


Eats commas for breakfast.

Play Barony: Cursed Edition!
Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: Redeemer] #439660
04/06/14 19:08
04/06/14 19:08
Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Redeemer Offline OP
Serious User
Redeemer  Offline OP
Serious User

Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Since you all took such a great interest in my last german essay:

Click to reveal..

Sheridan Kane Rathbun
2014-04-02
Wie Menschen Ändern

Dass jedermann ihre eigene Weltanschauung hat, ist ein Aspekt des Menschentum, den ich sehr interessant finde. Menschheitliche Ideologien können eng mit kritischem Denken zusammengehangen werden, weil die beiden davon Beobachtung, Folgerung, Beurteilung, und Erklärung einschließen. Die Sachen, die wir beobachten, sind doch nicht immer sehr logisch oder erklärbar. Obwohl Menschen allgemein rational sind, sind sie auch sehr emotional. Sogar kann die schlimmste Person von einem Eindruck beeinflussen werden; selbst hat Lenin gesagt, dass er zu Musik nicht oft zuhören konnte, weil „es seinen Nerven berührt“ und ihn sich zu überdenken bewirkt würde und sogar in einer ändert, die er nicht mag.
An seinem Kern glaube ich, dass es dieses Thema von Änderung ist, welches „Das Leben der Anderen“ so fesselnde macht. In diesem Film haben wir einen Mann genannt Hauptmann Gerd Wiesler und solange dass er in der Stasi gewesen ist, hat er gedacht, dass fast niemand vertraut werden kann. Er ist offensichtlich sehr gut in seinem Beruf auch, weil immer wenn er zu jemand zugeteilt worden ist, hat er alles Schlechtes über ihnen enttarnen können. So wann er zu einem Schreiber genannte Georg Dreymann zugeteilt wird, der ist anderenfalls äußerst loyal zu der DDR, erwartet er natürlich herausgefordert zu werden aber er erwartet nicht, dass er sich geändert werden wird.
Ja sogar ist Wieslers Änderung im Laufe des Filmes, das was schließlich die Antriebskraft vor der ganzen Geschichte wird. Nachdem er Wanzen in Dreymanns Wohnung anbringt und in seinem Leben für mehreren Tagen zuhört, findet er, dass er nicht nur mit Dreymann und seinen Freunden mitzuempfinden beginnt, aber er beginnt auch mit ihrem ganzen Kampf zu sympathisieren. Wenn er erstmalig an seinem Radio sitzt, denkt er, dass er den Feind zuhört. Doch erkennt er bald anders, weil Dreymann wirklich nicht staatsfeindlich ist, und nur versucht seinen Freunden zu helfen, die von der Staat bedroht und sogar in manchen Fällen schwarzgelistet worden sind. Als Wiesler mit Dreymann zuhören fortfährt, und Dreymann seine Ängste und Sorgen äußert, wird Wiesler überzeugt, dass er Dreymann helfen muss.
Obwohl einige Kritiker Wieslers Änderung kritisiert haben, und sagen, dass er nicht genug Gründe zu ändern hatte, denke ich das genaue Gegenteil. Der ganze Punkt für den Film ist, dass man keine Gründe zu ändern braucht. Oftmals ist es nur kleine Schönheiten oder andere emotional Erlebnisse, die uns ändern, und Wiesler hat eine Menge von Erfahrungen im Laufe des Filmes, damit er seine Änderung zu rechtfertigen kann.
Erst gibt’s die Szene, darin Dreymann telefonisch hört, dass sein Freund und Mentor, Albert Jerska, Freitod begangen hat. Dreymann wird sprachlos geschockt und einfach sagt, „Ich lege auf, okay?“ Dann erinnert er, dass Jerska ihm eine Partitur für "Sonate vom Guten Menschen" gegeben hat, welche Dreymann wortlos auf seinem Klavier beginnt. Wiesler, der bis jetzt einfach seinen Beruf gemacht hat, wird von der Musik überwältigt und ist sogar in Tränen gebracht. Es ist wirklich an diesem Moment, dass er den Fakt aufgeht, dass er Dreymann zu irgendjemand nicht verraten kann.
Wirklich ist es wichtig zu erkennen, dass bis hierhin Wiesler kein verstandesmäßiger Grund gehabt hat, Dreymann zu helfen. Sie kennen einander nicht. Eigentlich hat Dreymann nie Wiesler gesehen. Wiesler hat aber ein Gewissen und er weiß, dass Dreymann wirklich ein Opfer war. Dies ist jedoch nur der Anfang seiner Überzeugung. Die Szene, darin Wiesler die Musik hört und zu weinen beginnt, ist einer der bekannter im Film. Es gibt aber eine andere nachher, welche ich denke, einer der mehr eindrucksvoll im Film zu sein. Ich nenne diese Szene „die Aufzugszene“.
In dieser Szene geht Wiesler in einen Aufzug, weil er zu seine Wohnung wiederkommt. Bevor die Aufzugtüren aber schließen, ein Ball in den Aufzug aufspringt. Der Ball wird alsbald von einem Kind gefolgt und bald geht der Aufzug mit die beiden von ihnen auf. Was dann entfaltet, ist eine herzzerreißende Szene, darin das Kind Wiesler fragt, ob er ein Mitglied der Stasi ist, und Wiesler bedroht fast das Kind, bevor er sich stoppt. Ich glaube, dass dies der Moment ist, darin Wiesler sich schuldig über selbst befindet, und beginnt zu ändern.
Weil wirklich das der ganze Punkt für den Film ist: sogar können die schlechteste Leute ändern, und wann sie ändern, haben sie oft keine logischer oder vernünftiger Grund dafür. Der Film macht den letzten Punkt klar, wenn Wiesler endlich Christa-Maries Leben zu retten versagt und er von seinem Vorgesetzter entlassen wird. Gleichwohl hat der Film auch ein „Happy End“ schließlich, weil auch wenn Wiesler sich komplett besiegt fühlt, erkennt er endlich, dass er die richtige Entscheidung gemacht hat, wenn er Dreymanns neues Buch kauft, und er findet, dass das Buch nicht zu Dreymanns anderen Freunden dediziert worden ist. Vielmehr ist es für ihn.

This paper is meant to be a limited argumentative essay of the german film "Das Leben der Anderen" which imo is one of the best films ever and if you haven't watched it, you're doing yourself a terrible disservice.

My professor has already marked the thingy up a bit, but I suspect she's been kind of selective about the things she chooses to correct so I'm going to let all of you be the judge and decide whether I've improved or not.


Eats commas for breakfast.

Play Barony: Cursed Edition!
Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: Redeemer] #439896
04/12/14 07:40
04/12/14 07:40
Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Redeemer Offline OP
Serious User
Redeemer  Offline OP
Serious User

Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Tonight I wrote a short essay in German about people who have a penchant for fedoras and a problem being euphoric. Despite the overwhelming (cough) reception of my previous one I feel I may as well post it anyway for those interested.
Click to reveal..
Es gibt viele Typen von Leute natürlich in der Welt. Manche Menschen sind extrovertiert und finden Freude und Energie im Zusammenspiel mit anderen Leuten. Doch sind einige Leute introvertiert und finden dieselben ermüdend und sogar anstrengend. Diese Leute könnten einige Freunde haben, weil sie anderen Menschen nicht wirklich hassen. Gleichwohl haben sie viel Angst über ihrem verminderten Interesse in gesellschaftliche Tätigkeit allgemein und haben einen interessanten Weg, sie zu zeigen.

Wenn sie andere Leute sehen und sie finden, dass sie immer mit anderen Menschen sprechen und draußen Spaß haben, werden sie gegen ihnen verbittert. Für sie ist es so, dass diese extrovertierte Leute sozialisieren, weil sie anderenfalls nichtsnutzig sind. Sie bedenken sich selbst einfach intelligenter und wichtiger als ihnen. Ehrlich kann man aber in diesem Weg nicht leben, ohne wie einen totalen Arsch zu aussehen.

Es ist komplett okay, wenn man seine Zeit manchmal mit anderen Menschen nicht verbringen will. Also würde ich nie sagen, dass man Sozialisieren immer eine Priorität machen soll, besonders weil ich ein großer Introvertierter selber bin. Gleichwohl denke ich, dass man diese Vorstellung als ein Grund nie benutzen soll, gegen anderen Leuten verbittert zu sein. Soziale Kompetenz ist gerade das: eine Fähigkeit, die nicht jedermann hat. Es steht nicht, dass jemand böse sein soll, nur weil jemand anderer ist besser in dieser Hinsicht als er ist. Ich finde es gut, dass einige Menschen besser am Sozialisieren als ich sein könnten, schon weil das bedeutet, dass ich selber nicht sein bedarf. Letztendlich bedeutet es, dass die Menschheit insgesamt besser sein kann. Und ich finde das gerade fantastisch.

The whole paper is basically just my commentary on a lot of the teen angst I've seen coming from people who are really introverted and feel entitled about it. Lacking social skills is fine and you can count me a perpetrator, but that doesn't mean it's something you should really feel proud about. The worst part is that I've seen this coming from people who are not even teens anymore, which just makes this tragedy of human character that much harder to witness.

Also, I understand if you think that the essay's topic is sort of dumb but I wasn't the one to decide what was passing through my mind this particular evening. Teen angst is srs bsns.


Eats commas for breakfast.

Play Barony: Cursed Edition!
Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: Redeemer] #439900
04/12/14 10:39
04/12/14 10:39
Joined: Nov 2008
Posts: 946
T
the_clown Offline
User
the_clown  Offline
User
T

Joined: Nov 2008
Posts: 946
You have a really interesting way of forming your sentences... Very often, you can see that someone formed a sentence in his native language first and then forgot some grammar rules when translating into German, but not all of your sentences show the structure that usually emerges when an English speaker forms German sentences. An example, your first sentence:

Quote:
Es gibt viele Typen von Leute natürlich in der Welt.


First of all it should be "Leuten" instead of "Leute", but that is a minor mistake and perhabs due to the fact that we have way to many rules for declanation of nouns in German.
Much more interesting to me is your placement of "natürlich".
Correctly, it should be "Es gibt natürlich viele Typen von Leuten in der Welt."
What I think is odd is that, in English, the sentence would be "Naturally, there's many types of people in the world" or something like that, however, I don't think it'd be "There's many types of people naturally in the world", because that'd have a different meaning, so I wonder why you've placed the "natürlich" at that position in the sentence. It does not seem to be the simple case of forming the sentence in English and simply translating the words. There's more of these kind of sentences in your text, but this example springs to my eye.

Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: the_clown] #439901
04/12/14 10:47
04/12/14 10:47
Joined: Feb 2009
Posts: 3,207
Germany, Magdeburg
Rei_Ayanami Offline
Expert
Rei_Ayanami  Offline
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 3,207
Germany, Magdeburg
The more correct term would be "Menschen" instead of "Leuten" imho.

Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: Rei_Ayanami] #439902
04/12/14 10:56
04/12/14 10:56
Joined: Nov 2008
Posts: 946
T
the_clown Offline
User
the_clown  Offline
User
T

Joined: Nov 2008
Posts: 946
Originally Posted By: Rei_Ayanami
The more correct term would be "Menschen" instead of "Leuten" imho.


That would be much nicer stylistically, yes, but it's not an issue of correctness I think. Both terms have the same meaning in the context of his essay.

Re: Minecraft: The Story of Mojang [Re: the_clown] #439925
04/13/14 00:41
04/13/14 00:41
Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Redeemer Offline OP
Serious User
Redeemer  Offline OP
Serious User

Joined: Dec 2008
Posts: 1,660
North America
Very cool! I've long figured that my sentences probably look weird overall compared to those produced by native speakers but couldn't confirm it because I still don't have a very good frame of reference and don't know which combinations of words sound more "normal" overall than others.

Probably the reason my sentences appear unusual for someone who has English as their first language is because even when I write in English I tend to use, erm, fairly peculiar word choices. As an example, even in my very last post I wrote:
Originally Posted By: Me
... which just makes this tragedy of human character that much harder to witness.

You would probably never hear somebody say this in real life outside of a prepared speech delivered at a convention for mentally challenged social rejects such as myself. tongue

That being said I sure hope that none of you have picked up anything I've written as good practice because if you ever said any of these things to a living, breathing person here in the states, they'd probably think you're a bloody retard.

Well, thanks for the tips at any rate, I'll be sure to bear them in mind for next time. When I wrote that essay I used Menschen/Leute interchangeably just to avoid sounding monotonous, but it's good to know they're kinda sorta not at all synonymous with each other.

EDIT: By the way, although they're obviously cognitively similar to eachother, "Naturally" and "Natürlich" don't really mean the same thing. In German "Natürlich" is a perfectly usable everyday word to mean things like "of course" or "certainly" but in english it pretty much exclusively means something along the lines of "predictably". ie:

"When he ran out of milk he naturally went to pick some up at the store."

In other words, "naturally" tends to emphasize cause and effect. He went to the store because he ran out of milk. If you meant to say that his going to the store was obvious in and of itself, you'd probably use the phrase "of course". ie:

"Of course he went to the store to pick up some milk when he ran out."

But to most people you will sound like a prick if you just say it like that. As if they were supposed to know he would go to the store. Shame on you.

Last edited by Redeemer; 04/13/14 01:00.

Eats commas for breakfast.

Play Barony: Cursed Edition!
This is the Offtopic Thread [Re: Redeemer] #439926
04/13/14 01:04
04/13/14 01:04
Joined: Sep 2003
Posts: 6,861
Kiel (Germany)
Superku Offline
Senior Expert
Superku  Offline
Senior Expert

Joined: Sep 2003
Posts: 6,861
Kiel (Germany)
Originally Posted By: Redeemer
That being said I sure hope that none of you have picked up anything I've written as good practice because if you ever said any of these things to a living, breathing person here in the states, they'd probably think you're a bloody retard.

Hahaha well now it's too late for that, so thanks I guess. (^.^)
Keep us updated on your German study, I find it pretty interesting!

Last edited by Superku; 04/13/14 01:05.

"Falls das Resultat nicht einfach nur dermassen gut aussieht, sollten Sie nochmal von vorn anfangen..." - Manual

Check out my new game: Pogostuck: Rage With Your Friends
Page 133 of 142 1 2 131 132 133 134 135 141 142

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1