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Re: Release - - - Zeraphine X3
[Re: Pixel]
#40688
02/08/05 09:57
02/08/05 09:57
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Joined: Aug 2000
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Orange Brat
Senior Expert
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Is there any way we can get an English translation of this website, or at least a semi-detailed explanation of exactly what we would be getting and/or what the future holds? I'm just a simple English speaking commoner, and I don't trust online translators that much, so please forgive me. If the physical files we would receive are only in German(comments, readmes, manuals, examples, etc), is there any chance a translation could be posted at some future date? A few questions then:
Is the render to texture feature equivalent to the 3DGS Pro functionality or is it a limited version of it? If not, what are the limitations? I'm assuming this is useful for mirrors, security cams, AVI on textures, etc? I've never had to script a mirror since I have commercial edition, so can the mirrors be scripted/controlled in a similar fashion via the DLL?
I also want to confirm that shaders are NOT required to make it work properly. I'm not going to be using any kind of shaders in my project(if possible). I see the phrase, "Shader Support" under the details section, and I'm not really sure what that means(yet). I'm just double checking.
Finally, are there hardware limitations when it comes to render to texture? By this I mean, can every video card out there display this effect properly or like everything else must we have multiple settings for multiple card setups? Are there cards that simply will not display it at all?
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Re: Release - - - Zeraphine X3
[Re: William]
#40691
02/08/05 16:40
02/08/05 16:40
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Joined: Oct 2002
Posts: 4,753 Munich, Bavaria, South of Germ...
TripleX
Expert
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In Antwort auf:
I'm sorry but what is this plugin offering? Is it just an alternative to the render-to-texture? Thanks.
The plugin offers: - Render to texture - realtime enviroment mapping - own sky box rendering system - an own shader system.
Normaly all these features should work with all editions, but it has only been tested excessive with A6.31 commercial!
I think (and hope) xexes will upload an english homepage soon!
TripleX
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Re: Release - - - Zeraphine X3
[Re: XeXeS]
#40692
02/08/05 17:24
02/08/05 17:24
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Joined: Dec 2003
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gri
Serious User
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Serious User
Joined: Dec 2003
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germany
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hi xexes, es freut mich sehr zu sehen, daß zeraphineX3 endlich erhältlich ist. Schändlicherweise muß ich gestehen, daß mich der Preis von 39 € dazu bewogen hat, erstmal ein paar Tage abzuwarten welcher Rücklauf von den Käufern kommt. Generell denke ich das Plugin ist sein Geld wert. Allerdings ich habe da noch 2 Fragen aufgrund folgender Aussagen. In Antwort auf:
Zeraphine X3 ist sagen wir mal nur die Grundlizens momentan arbeiten wir an einem noch viel stärkeren Plugin von dem wir jedoch noch nichts preisgeben.
mmh, ein stärkeres Plugin beeinhaltet meist einen stärkeren Preis. Was ist wenn ich später die "größere" Version brauche. Vielleicht ist es günstiger zu warten?
In Antwort auf:
Das Shadersystem ist im wesentlichen dazu da auf Objekte die von zeraphine Gerendert werden ebenfals Shader zu Verwenden weniger um das Acknex 6 Shadersystem zu ersetzen.
Das würde bedeuten, daß auf zeraphine-objekten keine "anderen" Shader laufen. Irgendwie leuchtet mir das auch ein, ich möchte nur vorher wissen was ich kaufe.
Wie wäre es mit einem kurzem HowTo Beispiel auf eurer Page, damit man eine Vorstellung bezüglich des Umgangs bekommt?
,gri
"Make a great game or kill it early" (Bruce Shelley, Ensemble Studios)
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Re: Release - - - Zeraphine X3
[Re: TripleX]
#40693
02/08/05 17:31
02/08/05 17:31
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Joined: Oct 2001
Posts: 1,163 Germany
XeXeS
OP
Serious User
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OP
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Germany
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German: An all die Spaßmacher: Wenn ihr nicht fähig seit ein Bestellformular auszufüllen ist es egal. Wenn wir jedoch nur Fakebestellungen erhalten ist der Verkauf schneller eingestellt wie man glaubt. Mit Daten wie: Name, Vorname: gdfg , dfgdfg Straße: dfgdfg 345 Postleitzahl, Ort + Land: 12313 , holland E - Mailadresse: inline_taco@hotmail.com Zahlungsart: Bezahlung per Kreditkarte Können wir leider nichts anfangen. Wir verzichten auch gerne auf solche Leute das erspart uns eine Menge verwaltungsaufwand. English: We want to Translate all but my English isn' that good. I hope we'll find a translater soon. We make our Support in English in the Support Forum and also E-Mail. To the Future Project: All who buy Zeraphine X3 will get the new one for free. The new one is much faster than zeraphine and offers all features of zeraphine and the abbility to create new things like: - Projected Textures - Projected Shadows - Dynamic Water Renderer - Lensflares We also wnat to develop this Project together with the users of Zeraphine X3, because the variables offer to the ShaderSystem of the new Project. We want to get all more dynamic but easy to handle. Best Regards XeXeS
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Re: Release - - - Zeraphine X3
[Re: XeXeS]
#40697
02/09/05 12:24
02/09/05 12:24
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Joined: Aug 2002
Posts: 33 Connecticut, USA
Soulzero
Newbie
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Newbie
Joined: Aug 2002
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Connecticut, USA
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The Opera Browser ( www.opera.com ) has a translator for most of the major lanuages ... I use it a lot in these forums to translate german to english etc. This Zeraphine X3 Pluggin looks Great, I would like to purchase it. Die Oper Datenbanksuchroutine (www.opera.com) hat einen übersetzer für die meisten Hauptlanuages,..., das ich ihn viel in diesen Foren benutze, um Deutsch-Englisches etc. zu übersetzen. Dieses Zeraphine X3 Pluggin schaut, ich möchte es kaufen groß.
3DGS A6.31.4 Commercial Edition
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