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Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: Pixel] #40688
02/08/05 09:57
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Orange Brat Offline

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Is there any way we can get an English translation of this website, or at least a semi-detailed explanation of exactly what we would be getting and/or what the future holds? I'm just a simple English speaking commoner, and I don't trust online translators that much, so please forgive me. If the physical files we would receive are only in German(comments, readmes, manuals, examples, etc), is there any chance a translation could be posted at some future date? A few questions then:

Is the render to texture feature equivalent to the 3DGS Pro functionality or is it a limited version of it? If not, what are the limitations? I'm assuming this is useful for mirrors, security cams, AVI on textures, etc? I've never had to script a mirror since I have commercial edition, so can the mirrors be scripted/controlled in a similar fashion via the DLL?

I also want to confirm that shaders are NOT required to make it work properly. I'm not going to be using any kind of shaders in my project(if possible). I see the phrase, "Shader Support" under the details section, and I'm not really sure what that means(yet). I'm just double checking.

Finally, are there hardware limitations when it comes to render to texture? By this I mean, can every video card out there display this effect properly or like everything else must we have multiple settings for multiple card setups? Are there cards that simply will not display it at all?


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Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: Orange Brat] #40689
02/08/05 11:11
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William Offline
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I'm sorry but what is this plugin offering? Is it just an alternative to the render-to-texture? Thanks.


Check out Silas. www.kartsilas.com

Hear my band Finding Fire - www.myspace.com/findingfire

Daily dev updates - http://kartsilas.blogspot.com/
Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: William] #40690
02/08/05 12:04
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Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: William] #40691
02/08/05 16:40
02/08/05 16:40
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TripleX Offline
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In Antwort auf:

I'm sorry but what is this plugin offering? Is it just an alternative to the render-to-texture? Thanks.




The plugin offers:
- Render to texture
- realtime enviroment mapping
- own sky box rendering system
- an own shader system.

Normaly all these features should work with all editions, but it has only been tested excessive with A6.31 commercial!

I think (and hope) xexes will upload an english homepage soon!

TripleX

Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: XeXeS] #40692
02/08/05 17:24
02/08/05 17:24
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hi xexes,

es freut mich sehr zu sehen, daß zeraphineX3 endlich erhältlich ist.
Schändlicherweise muß ich gestehen, daß mich der Preis von 39 € dazu bewogen hat, erstmal ein paar Tage abzuwarten welcher Rücklauf von den Käufern kommt.
Generell denke ich das Plugin ist sein Geld wert.
Allerdings ich habe da noch 2 Fragen aufgrund folgender Aussagen.

In Antwort auf:


Zeraphine X3 ist sagen wir mal nur die Grundlizens momentan arbeiten wir an einem noch viel stärkeren Plugin von dem wir jedoch noch nichts preisgeben.




mmh, ein stärkeres Plugin beeinhaltet meist einen stärkeren Preis.
Was ist wenn ich später die "größere" Version brauche. Vielleicht ist es günstiger zu warten?

In Antwort auf:


Das Shadersystem ist im wesentlichen dazu da auf Objekte die von zeraphine Gerendert werden ebenfals Shader zu Verwenden weniger um das Acknex 6 Shadersystem zu ersetzen.




Das würde bedeuten, daß auf zeraphine-objekten keine "anderen" Shader laufen.
Irgendwie leuchtet mir das auch ein, ich möchte nur vorher wissen was ich kaufe.

Wie wäre es mit einem kurzem HowTo Beispiel auf eurer Page, damit man eine Vorstellung bezüglich des Umgangs bekommt?

,gri


"Make a great game or kill it early" (Bruce Shelley, Ensemble Studios)
Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: TripleX] #40693
02/08/05 17:31
02/08/05 17:31
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XeXeS Offline OP
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XeXeS  Offline OP
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German:

An all die Spaßmacher: Wenn ihr nicht fähig seit ein Bestellformular auszufüllen ist es egal. Wenn wir jedoch nur Fakebestellungen erhalten ist der Verkauf schneller eingestellt wie man glaubt. Mit Daten wie:

Name, Vorname: gdfg , dfgdfg

Straße: dfgdfg 345

Postleitzahl, Ort + Land: 12313 , holland

E - Mailadresse: inline_taco@hotmail.com

Zahlungsart: Bezahlung per Kreditkarte


Können wir leider nichts anfangen. Wir verzichten auch gerne auf solche Leute das erspart uns eine Menge verwaltungsaufwand.

English:

We want to Translate all but my English isn' that good. I hope we'll find a translater soon.

We make our Support in English in the Support Forum and also E-Mail.

To the Future Project:

All who buy Zeraphine X3 will get the new one for free. The new one is much faster than zeraphine and offers all features of zeraphine and the abbility to create new things like:

- Projected Textures
- Projected Shadows
- Dynamic Water Renderer
- Lensflares

We also wnat to develop this Project together with the users of Zeraphine X3, because the variables offer to the ShaderSystem of the new Project. We want to get all more dynamic but easy to handle.

Best Regards XeXeS

Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: XeXeS] #40694
02/08/05 19:34
02/08/05 19:34
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iNGY Offline
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iNGY  Offline
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Hi @ all!
Finds toll, dass die X3 nun endlich erhältlich ist. Werd sie mir warscheinlich auch holen. Leider is meine 64 MB GForce ein wenig mickrig für die X3 Demo, sodass einige Features nicht gehen und das Ding ruckelt wie Sau.
Da ich aber hauptsächlich die RenderToTexture funktion nutzen werde, hat mir XeXes extra ne neue Demo gemacht, sodass ich testen konnte, ob die X3 bei mir tut. Vielen Dank dafür!

@ Spaßbieter:
Finds ne grenzenlose Sauerei, wenn sich irgendwelche Idioten nen Spaß erlauben und somit die Verfügbarkeit des Plugins gefährden...und wenn ihr das Plugin wirklich kaufen wollt, dann tuts richtig^^
Seid doch froh, dass ihr auf diese Weise Geld sparen könnt und die Features der Pro für kleines Geld bekommen könnt.

In diesem Sinne:
Greez iNGY!


www.SUNSOFTINTERACTIVE.de ->Cooles Projekt, cooles Team. Surf vorbei! "Steine der Zeit", ein Fantasy-Mittelalter-RPG www.steine-der-zeit.de
Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: iNGY] #40695
02/09/05 01:36
02/09/05 01:36
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Bremen, Deutschland
Rauschmittel Offline
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Rauschmittel  Offline
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Bremen, Deutschland
Ihr wolltet X3 doch auch für die A5 Std. Version testen. Was ist denn daraus geworden?

Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: Rauschmittel] #40696
02/09/05 01:42
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Machinery_Frank Offline
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Potsdam, Brandenburg, Germany
Das würde mich auch mal interessieren, vor allen Dingen weil JCL in einem Thread geschrieben hat, dass diese Funktionen nicht in einer Version unter Com funktionieren werden.


Models, Textures and Games from Dexsoft
Re: Release - - - Zeraphine X3 [Re: XeXeS] #40697
02/09/05 12:24
02/09/05 12:24
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Soulzero Offline
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Soulzero  Offline
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Joined: Aug 2002
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Connecticut, USA
The Opera Browser ( www.opera.com ) has a translator
for most of the major lanuages ... I use it a lot in these
forums to translate german to english etc.
This Zeraphine X3 Pluggin looks Great,
I would like to purchase it.

Die Oper Datenbanksuchroutine (www.opera.com) hat einen übersetzer für die meisten Hauptlanuages,..., das ich ihn viel in diesen Foren benutze, um Deutsch-Englisches etc. zu übersetzen. Dieses Zeraphine X3 Pluggin schaut, ich möchte es kaufen groß.


3DGS A6.31.4 Commercial Edition
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