Gamestudio Links
Zorro Links
Newest Posts
Change chart colours
by 7th_zorro. 05/11/24 09:25
Data from CSV not parsed correctly
by dr_panther. 05/06/24 18:50
AUM Magazine
Latest Screens
The Bible Game
A psychological thriller game
SHADOW (2014)
DEAD TASTE
Who's Online Now
1 registered members (vicknick), 1,316 guests, and 1 spider.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Newest Members
firatv, wandaluciaia, Mega_Rod, EternallyCurious, howardR
19050 Registered Users
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Physik-Kleidung/physic-clothes #311815
02/21/10 17:09
02/21/10 17:09
Joined: Dec 2009
Posts: 57
USA
M
marianschuth Offline OP
Junior Member
marianschuth  Offline OP
Junior Member
M

Joined: Dec 2009
Posts: 57
USA
Mein Spiel spielt ca. 1000 v. Chr. und damals hatte man weitere Kleidung. Nun sähe es ja blöd aus, wenn diese nur herunterhängen würde. Kann man leichten Wind simulieren, die Kleidung an bestimmten Punkten am Hauptmesh befestigen und ein Physikobjekt daraus machen, das auf den Wind reagiert?
Gibt es soetwas?

My game is set around 1000 BC, and in this time the people had longer clothes, more like dresses. It would looks silly if the clothes would just hang. Is it possible to simulate a light breeze, to attach the clothes to certain points on the main-mesh and change the clothes to a a physic-object that react to the wind?
Is there something like this?

Re: Physik-Kleidung/physic-clothes [Re: marianschuth] #311926
02/22/10 11:02
02/22/10 11:02
Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Damocles_ Offline
Expert
Damocles_  Offline
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 2,154
Du kannst im Prinzip solch einen Effekt erzeugen,
wenn Du unsichtbare Physikobjekte nutzt, die durch ihre Bewegung
die Kleidungs-Vertecies des Characters Bewegen.

Wird ne ziemliche Fummelei.

(- Physikobjekte gegeben der position der Figur bewegen / Kraft ausüben
-position der Physikobjekte zurück auf model-vertecies übertragen, um diese entsprechend zu bewegen)

Ich rate Dir eher eine gute idle und Bewegungsanimation der
Models zu machen. So das es so aussieht als ob die Kleidung auf
Wind reagiert.

Re: Physik-Kleidung/physic-clothes [Re: Damocles_] #311938
02/22/10 13:04
02/22/10 13:04
Joined: Feb 2009
Posts: 3,207
Germany, Magdeburg
Rei_Ayanami Offline
Expert
Rei_Ayanami  Offline
Expert

Joined: Feb 2009
Posts: 3,207
Germany, Magdeburg
Soll nicht physx clothes Physik haben/bekommen in der pro?

Das wäre genau das richtige für dich wink


Such danach mal mit der such-Funktion wink

Re: Physik-Kleidung/physic-clothes [Re: Rei_Ayanami] #312219
02/23/10 18:36
02/23/10 18:36
Joined: Feb 2010
Posts: 886
Random Offline
User
Random  Offline
User

Joined: Feb 2010
Posts: 886
I found in the shader editor (3dgs download side) a shader called "treewindanimation".
It looked realey good, you could use a shader insted of ugly and long physic codes.




Moderated by  HeelX, Spirit 

Gamestudio download | chip programmers | Zorro platform | shop | Data Protection Policy

oP group Germany GmbH | Birkenstr. 25-27 | 63549 Ronneburg / Germany | info (at) opgroup.de

Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.1